درباره ما

با توجه به رشد روز افزون فناوری اطلاعات تقریبا اکثر مردم با مفاهیم اولیه شبکه آشنا هستند. در زندگی روزمره همه ما با شبکه های کامپیوتری و انتقال اطلاعات در گیر هستیم و نبود آنها خللی عظیم در کارهای روزمره ما ایجاد خواهد کرد، شاید همین ۱۵ سال پیش بود که برای انتقال مقداری پول به حسابی در شهر دیگر ناگذیر از استفاده از حواله تلفنی! بودیم اما در حال حاضر دنیای شبکه ها کیفیت زندگی ما را عوض کرده است.
البته پیشرفت تکنولوژی همراه با پیچیدگی های کاربرد چیزیست که خود گاهی ترسناک میشود ، حتی گاهی اوقات فکر کردن به مفاهیمی مثل اینترنت اشیاء و عمق نفوذی که بازیگران بزرگ شبکه ها برای ما ترسیم کرده اند فرا تر از خیال خواهد بود.
نکته :عبارت اینترنت اشیا، برای نخستین بار در سال ۱۹۹۹ توسط کوین اشتون مورد استفاده قرار گرفت و جهانی را توصیف کرد که در آن هر چیزی، از جمله اشیا بی جان، برای خود هویت دیجیتال داشته باشند و به کامپیوترها اجازه دهند آنها را سازماندهی و مدیریت کنند. اینترنت در حال حاضر همه مردم را به هم متصل میکند ولی با اینترنت اشیاء تمام اشیاء به هم متصل میشوند. البته پیش از آن کوین کلی در کتاب قوانین نوین اقتصادی در عصر شبکهها (۱۹۹۸) موضوع نودهای کوچک هوشمند (مانند سنسور باز و بسته بودن درب) که به شبکه جهانی اینترنت وصل میباشند را مطرح نمود.

اینترنتِ اشیاء مفهومی جدید در دنیای فناوری و ارتباطات است که به طور خلاصه «اینترنت اشیاء» فناوری مدرنی است که در آن برای هر موجودی (انسان، حیوان و یا اشیاء) قابلیت ارسال داده از طریق شبکههای ارتباطی، اعم از اینترنت یا اینترانت، فراهم میگردد.
البته این گستردگی مخاطراتی نیز به همراه خواهد داشت ، هدف از تشکیل این سایت با توجه به تجربه و تخصص خودم به عنوان مدرس امنیت شبکه و کارشناس ارشد این حوزه امنیت اطلاعات و شبکه،  آموزش و معرفی تکنولوژی های مرتبط با شبکه و امنیت شبکه به تمام دوستداران این حوزه می‌باشد.

اگر علاقه مند شدید با این مطلب شروع کنید. چرا به امنیت شبکه نیاز داریم؟!

  • علیرضا عربیان
  • 5,256 views
  • 10 ژانویه 16